jobb for 14-16 åringer?

Her kan du prate om saker som ikke har direkte med skole og fag å gjøre.

Moderator: Moderatorene

jobb for 14-16 åringer?

Innlegg Niserin » Tirsdag 29/8-06, 18:10

hei! jeg er egentlig ikke mer enn 14..men likevel vil jeg ut i arbeidslivet! jeg lurte på om noen viste om no ledige stillinger eller om et bra nettsted eller no liknenet som kan få meg i kontakt med en eller slags form for arbeid!. på fohånd takk :!: :D
Nørdpingviiins :D
-------------------------------------
Læreren kan åpne dører for deg, men du må gå inn gjennom dem selv!
Brukerens avatar
Niserin
lærerens skrekk
lærerens skrekk

Innlegg I » Tirsdag 29/8-06, 18:54

Det er vel bare å sjekke ut vanlige sider slik som finn.no

Det er veldig lite jobbtilbud for 14-åringer, men som regel er det vel avisbud for f.eks Aftenposten. Eller så kan du sjekke hjemmesiden til Rema/Ica, det er ofte at de søker unge medarbeidere til vareflytting ol.
I
superstudent
superstudent

Innlegg Gjest » Tirsdag 29/8-06, 20:57

jeg er 16 ... og er veldig vanskelig å finne meg et jobb nå få å sier sånn .... kanskje de vil ha noen som er over 18 tror jeg ..
Gjest

Innlegg Gjest » Onsdag 30/8-06, 14:13

jeg pleier å ta en titt på en nettside for å se om jeg finner no..mitt inntrykk er at de vil ha fra 16 år og oppover, ta en titt på den selv dah siden du sier at du er 16..kanskje du finner no: www.deltidsjobb.no :? :wink:
Gjest

Innlegg Gjest » Fredag 15/9-06, 17:09

hei jeg er en 14 åring som ønsker å få meg en deltidsjobb.jeg har begynt på skolen med tomme lommer, vel;brukte alle pengene i sommerferien i Tyrkia! :? er det mulig å skaffe seg for eksempel en butikkjobb et sted?
Gjest

Innlegg Kubjelle » Fredag 15/9-06, 20:29

Det er fullt mulig å jobbe når du er 14 år. Hvis jeg ikke husker feil, så er aldersgrensen 13år. Det er mulig at dette er feil da. Jeg vil anbefale at du snakker med butikksjefen, eller får din mor til å snakke med han/hun. Det er også smart å lese i lokalavisen om ledige stillinger. Men dette krever at du aktivt prøver å skaffe deg en jobb! Det hjelper ikke å bare poste i et forum og be om en jobb.
Det er bedre å drite seg ut, enn å dø av forstoppelse.
Brukerens avatar
Kubjelle
lærerens skrekk
lærerens skrekk

Innlegg MG » Lørdag 16/9-06, 09:17

Kubjelle skrev:Det er fullt mulig å jobbe når du er 14 år. Hvis jeg ikke husker feil, så er aldersgrensen 13år. Det er mulig at dette er feil da. Jeg vil anbefale at du snakker med butikksjefen, eller får din mor til å snakke med han/hun. Det er også smart å lese i lokalavisen om ledige stillinger. Men dette krever at du aktivt prøver å skaffe deg en jobb! Det hjelper ikke å bare poste i et forum og be om en jobb.

Her er en link til aldersgrenser for ulikt arbeid:
http://www.ung.no/art/?id=38&shw=ARBEID

Men selv om du kanskje er gammel nok til enkelte arbeid, så foretrekker de aller fleste arbeidsplasser at du er over 18 år.
"Gjør så godt du kan i dag. I morgen kan du kanskje gjøre det enda bedre. "
Isaac Newton
Brukerens avatar
MG
moderator
moderator

Innlegg Kubjelle » Lørdag 16/9-06, 12:12

Tusen takk for linken. (Da fikk vi avklart det)

Men min oppfatning er at det er mange bedrifter som er interessert i unge arbeidstakere. I allefall her hvor jeg bor. Det er mange i 15-17 års alderen som jobber i forskjellige bedrifter. Det være seg; dagligvarehandeler, bensinstasjoner, avisbud, diverse butikker, restauranter/cafeer, andre bedrifter osv. De fleste av mine venner jobber, eller har jobbet (i sommerferien). Men kanskje dette bare er et fenomen i mitt nærmiljø.
Det er bedre å drite seg ut, enn å dø av forstoppelse.
Brukerens avatar
Kubjelle
lærerens skrekk
lærerens skrekk

Gå til Småprat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest