Pen eller blyant?

Ting og tang som har med skolen å gjøre, men som ikke er direkte faglig.

Moderator: Moderatorene

Pen eller blyant?

Innlegg holkapolka » Torsdag 4/9-08, 04:07

På ungdomskule og videregående skole-prøver/tentamen kan man der skrive med penn eller er det en regel at man må skrive med blyant? Jeg husker at da jeg gikk på skole kunne bare penn med blå farge benyttes. Stemmer dette? Er det sånn fortsatt?
holkapolka
førskolebarn
førskolebarn

Innlegg SpaceCommander » Torsdag 4/9-08, 06:39

På min skole er det slik at alle tentamener skal skrives med svart eller blå penn, mens på prøver er det litt slakkere regler.
Brukerens avatar
SpaceCommander
rektors mareritt
rektors mareritt

Innlegg Squally » Torsdag 4/9-08, 08:51

Tentamener er det faglæreren som retter, så det er helt opp til faglærer. Imidlertid er det slik at man alltid får lov til å skrive med penn. Jeg har i hvert fall aldri hatt episoder der man "må skrive med blyant".
Brukerens avatar
Squally
rektors mareritt
rektors mareritt

Innlegg Camlon » Torsdag 4/9-08, 21:16

Generelt får lærere fnatt av at du skriver med blyant, fordi det er vanskelig å lese hva du skriver. Skriv med svart eller blå penn, og det vil ikke bli noe problem.
Camlon
superstudent
superstudent

Re: Pen eller blyant?

Innlegg holkapolka » Søndag 6/6-10, 13:44

Kan gi bort penner med UVB lys som skriver skjult men ved hjelp av lyset så kan du tyde skriften din. Kjøpte de da jeg trodde lyset var usynlig men er blåtthvitt.. Læreren kan jo tenke det er himmellyset siden han tenker logiske sammenhenger? Ellers kan man jo bare bruke den bak noe så læreren ikke ser lyset..

Har 3-400 av de.. tok litt av med business innkjøpningen så gir bort gratis penner! Mail meg på kontakt@holkapolka.com med navn og adresse og les gjerne et dikt om skolen og fremhevelse av bruk av den pennen pga negativ kunnskap gitt av nettopp skolen. http://www.holkapolka.com/schooldropout.htm
holkapolka
førskolebarn
førskolebarn

Innlegg D. Luffy » Tirsdag 14/9-10, 22:08

På tentamenene vi har på ungdomsskolen, er det normalt at vi kladder med blyant og så fører det inn ryddig på eget ark med penn. Gjelder selvfølgelig bare hvis vi ikke skriver på pc da :wink:
The cake is a lie...
Brukerens avatar
D. Luffy
skoleelev
skoleelev

Innlegg holkapolka » Mandag 2/1-12, 02:55

ok. jeg tenker sånn: Himmelen er blå, en soldag, man kan ha tentamen da.. vel.. lærern tenker intelligens, han ser himmelen lyse ned med blå farge, han tenker: ok.. det må være himmelen jeg ser, lyset er litt skarpt også.. selv om jeg har hørt at bare hasjrøykere merker problemer med lysglimtet. Problemet er at den pennen lyser blått og kan sees kanskje.. men man jo ha en sånn ting man har blyanter i og synligjøre den usynlige skriften med blå farge bare helt øverst på papiret.. men det er kanskje dumt å si her for det er vel lærere? Uansett, om det er det så ønsker jeg lærere at dere ikke gir de så mye kunnskap om negative ting.. jeg gav bort esken med penner under trappen litt skjult på en barneskole, den er nå borte, vet ikke hva som har hendt med den.. men selv om man blir tatt så er jo det ikke noe problem da man ikke får noe straff for det på barneskolen og ungdomskulen?

hitler og nazi timene psyket meg ut, er helt traumatisert innvendig, kan ikke skjønne at folk kan gjøre sånt som de gjorde men også lærerne som ærer de ved å snakke om det, husker ho ene lærern kom og viste en arisk gutts bilde rett forran trynet mitt. :( men jeg er faktisk arisk for jeg er gresk, lol, (de hadde gult hår før som hos den hvite rasen) men men..

Selvom du er trådstarter trenger du vel ikke å dra opp tråden som ikke har vært skrevet i på over ett år? det er unødvendig å dra opp gamle døde tråder!
Stenger derfor denne tråden!
Mod.
holkapolka
førskolebarn
førskolebarn

Gå til Skoleprat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest