Kan jeg bli moderator?

Informasjon og kunngjøringer om dette diskusjonforumet.

Moderator: Skolehjelperen

Kan jeg bli moderator?

Innlegg Skolehjelperen » Fredag 19/5-06, 17:49

I det siste har det stadig kommet forespørsler fra forummedlemmer om de kan få bli moderatorer i forumet.

Det generelle svaret på slike spørsmål vil være nei. Det betyr ikke at vi ikke vil ha nye moderatorer. Dette er noe vi (jeg og de andre moderatorene) stadig vurderer. Det er slett ikke utenkelig at vi vil spørre noen om å bli moderatorer i forumet om ikke alt for lenge.

Men det vil i utgangspunktet ikke telle positivt at man spør om å få bli moderator, og hvis man maser (spør flere ganger/flere av moderatorene) vil det garantert telle negativt.

Hvis/når vi velger nye moderatorer, vil det utelukkende være basert på hvem jeg og de andre moderatorene synes passer best. Det kan være flere som egner seg, og da må man bare velge noen.

Noen kriterier for en moderator kan jeg sette opp. Det betyr ikke at en moderator må passe perfekt på alle disse kravene, men det er en fordel at flest mulig av disse er oppfylt:
  1. Aktiv på forumet over tid
  2. Saklig/objektiv
  3. Helst over 18 år, men bør i alle fall være over 16
  4. Lyst til å rydde og holde orden i forumet (det er jo dette som er jobben til en moderator)
  5. Ikke for oppfarende, og klare å ikke misbruke muligheten til å stenge/slette diskusjoner bare fordi man har en annen mening enn innleggene
I tillegg er det helt sikker mange flere ting som jeg ikke kom på i dette kjappe innlegget.

Konklusjon: Det vil ikke øke sjansen for noen å bli moderator hvis man ber om å få bli moderator.
Skolehjelperen
administrator
administrator

Gå til Kunngjøringer

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest