Vekt??

Her kan du prate om saker som ikke har direkte med skole og fag å gjøre.

Moderator: Moderatorene

Vekt??

Innlegg whatever » Fredag 16/5-08, 01:02

Hei. Jeg ser ofte jenter som ik er fornøyd med kroppen sin, men jg vet egentlig ik hva som er normalvekta for så så mye alder, og så så mye høyde.. noen som vet d?
Jeg er 19 år, 172 cm og 59 kg..syns ik jg er feit, mn lubben kan man si! Alle venninne mine og foreldre og til og med typen mener jg er akkurat som jg ska være..mn d vil man ik høre.. jg vil høre at jg er tynn hehe. Er dere fornøyde med dere selv? Hva er deres vekt, høyde og alder?
whatever
skoleelev
skoleelev

Innlegg Chica91 » Fredag 16/5-08, 21:11

Jeg er 19 år, 172 cm og 59 kg..syns ik jg er feit, mn lubben kan man si! Alle venninne mine og foreldre og til og med typen mener jg er akkurat som jg ska være..mn d vil man ik høre.. jg vil høre at jg er tynn

Da vil det si at du har en bmi på 20, noe som er helt normalt, og du bør absolutt være fornøyd med deg selv. Om du er tynn eller normal, kan jeg ikke si så masse om, da bmi'en ikke tar hensyn til forhold mellom fett og muskler.
Don't blame me, blame the game!
Chica91
superstudent
superstudent

Innlegg AnAhaa93 » Tirsdag 20/5-08, 17:41

etter min mening har du all grunn til å være fornøyd med kroppen din. jeg er 15 år 170høy og veier 52 kg. jeg hadde anoreksi fra jeg var 12 til jeg var 14 så jeg vet alt om hvordan det er å ikke være fornøyd med kroppen sin, og jeg sliter fortsatt. men jeg prøver å ikke tenke så mye på det å heller prøve å være positiv til meg selv, og til nå har det gått fint :wink:
Vær ikke alene hvis du er trist, vær ikke trist hvis du er alene.
AnAhaa93
superstudent
superstudent

Re: Vekt??

Innlegg kiwimalinn » Torsdag 7/1-10, 23:08

Hvis du ikker er fornøyd med vekten din (som ser ut til å være svært flott ifølge din BMI) så gir jeg deg følgende tips:
1: spis sunt! da slipper du de plagende tankene om sjokoladen du spiste dagen før.
2: tren, da får du automatisk en bedre selvfølelse, og at du gjør noe bra for deg selv og kroppen din.
3: gå i farger! da møter du en fargerik jente i speilet, som ser freshere og kvikkere ut, istedenfor soffaslumpen i grått.

Jeg har selv slitt med ulike spiseforstyrrelser, så jeg vet godt at det er utrolig kjedelig å ikke trives med sin egen kropp.
Men du er den du er, ferdig med den saken! :)
kiwimalinn
førskolebarn
førskolebarn

Gå til Småprat

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest